Ściana przygotowana, karteczki i pisaki również, podejście numer trzy krok pierwszy.

Zdarzenia na ścianę

Krok pierwszy

Z powodu braku pomarańczowych karteczek mam żółte (tak jak wspominałem każdy tworzy własną legendę). Na wstępie trzeba jeszcze przypomnieć o czym to mam pisać. Aplikacja nad którą się pochylam to program do obsługi maratonu rowerowego, jest częściowo zrobiony i funkcjonuje, po za tym robiłem go już pięć razy, uznałem że wiem „wszystko”.

Krótki opis tego kroku to chaotyczne rzucanie zdarzeń na ścianę, używam języka polskiego (póki co lepiej potrafię), opis w czasie przeszłym. Miejsce na ścianie nie ma znaczenia.

IMAGE – zdarzenia (zapomniałem zdjęcia zrobić ale jest opis)

Opis kolejnych kroków i wartości z karteczek będą dokumentacją do ściany,
Pierwsze zdarzenie na ścianie to:

  • Użytkownik wszedł na stronę,
  • Dodano grupę
  • zweryfikowano majla,
  • dodano użytkownika do grupy rezerwowej
  • wysłano majla powitalnego
  • zweryfikowano majla
  • zarejestrowano użytkownika
  • wniesiono opłatę
  • dodano dol listy startowej
  • połączono numer z zawodnikiem
  • zmieniono status użytkownika na zawodnika
  • wystartowano z listy
  • zarejestrowano czas
  • wygenerowano wynik
  • wygenerowano certyfikat
  • wygenerowano puste listy

Pierwszy etap zakończył się, ilość zdarzeń nie jest przytłaczająca, system nie jest skomplikowanym monolitem. Nie wszystkie zadania zostały przedstawione, gdyż w kolejnych krokach będę je uzupełniał.

Krok drugi

Ten krok został przeze mnie nie co zmodyfikowany, dorzucałem kolejne zdarzenia (jeżeli takie znalazłem), dodałem aktorów, dodatkowe informacje pomagające zrozumieć zdarzenia,  zaczołem układać zdarzenia w grupy, które wydawały mi się logicznie podobne.
Kartoteczki z informacjami zawarłem w żółtych kartkach zapisanych zielonym kolorem z napisem „info”

  • Info : wymagana zgoda na regulamin
  • Info : limit numerów jest ustalony z góry
  • Info : zawodnik raz może zmienić grupę startową
  • Info : listy startowe są generowane określonego dnia
  • Info : zawodnik tylko raz może zmienić dystans

Aktorzy:

  • Użytkownik,
  • Zawodnik,
  • Administrator

Kolejne zdarzenia:

  • zmieniono dystans
  • wygenerowano puste listy
  • wysłano majla z informacją do zapłaty
  • wysłano majla ze zmianą grupy

System zewnętrzny

  • rejestracja czasu
  • wniesieni opłaty

Trudne punkty, znaki zapytania na różowym tle, ” kopnięty” kwadrat

  • kiedy zostanie wysłana informacja o limicie tagów, czy
  • wygenerowanie majla z kwotą do zapłaty przy zmianie dystansu

Krok drugi

Krok Trzeci

W tym punkcie zacząłem wytyczać zbiory, a także dołożyłem karteczkę oznaczającą zmianę sterowania w systemie („if”) za pomocą kopniętego zielonego kwadratu.
Dokładny opis punktu trzeciego znajduje się Tutaj

  • Rejestracja
  • Zarządzanie kontem zawodnika
  • Odczyt z czytnika, generacja certyfikatu
Wersja ostateczna

Krok trzeci