Na tym poziomie rozwiązujemy już konkretne problemy danego baunded contextu. My na warsztat wzięliśmy pierwszy z brzegu czyli „Rejestracja użytkownika”.

Praca była wspólna:

  • Jakub Wiącek,
  • Paweł Liszka,
  • Marcin Juranek

W tej części ES dochodzą nowe karteczki i pojęcia.

  • niebieska karteczka – określająca komendę, która poprzedza zdarzenie
  • żółte karteczki – reguły, aby komenda mogła wygenerować zdarzenie muszą być spełnione jakieś reguły biznesowe. Nie zawsze jednak między komendą a zdarzeniem są takie reguły.
  • zielona karteczka – widok, widok danych lub jakiś dane zwracane przez zdarzenie,
  • bordowe karteczki – polityki

Karteczki układają się w pewien wzór (obrazek za pożyczony z DNA).

Aktor  w naszym przypadku klient chce się Zarejestrować, aby tego dokonać muszą być spełnione reguły, w naszym przypadku są to dwie reguły:

  • login musi być dostępny,
  • wprowadzono wszystkie niezbędne dane

Drugi warunek jest nie co rozmyty, raczej powinno być powiedziane, które dane są niezbędne ale na tę chwilę to wystarczy. Pierwszy warunek jest niezmiennikiem, który musi być zawsze spełniony. Po spełnieniu tych reguł wykonuje się zdarzenie zarejestrowano użytkownika. Wynikiem zdarzanie jest widok danych Token Weryfikacyjny.

Kolejnym przykładem jest proces zaczynający się od widoku danych Token Weryfikacyjny, który otrzymał Klient (aktor), pragnie on zweryfikować konto wywołuje komendę Zweryfikuj Konto. Zdarzenie może się wykonać tylko wtedy gdy komenda spełni regułę Token Weryfikacyjny Jest Poprawny. Jeżeli tak jest, zostanie wykonane zdarzenie  Zweryfikowano Klienta która uruchomi politykę Uruchomienie Klienta, która określa w jaki sposób ma być zainicjalizowane konto klienta w systemie. Konsekwencją polityki są dwie komendy.

Przejście przez design level umożliwia rozpoczęcie kodowania, najważniejsze są miejsca gdzie jest dużo reguł, tam jest cała logika. Jeżeli jest komenda, a zaraz potem zdarzenie (bez reguł) to jest to prosty CRUD.

 

Kategorie: Design Level